Selecteer jouw casino door middel van onderstaande keuzelijst
Background

FAQ – Coronamaatregelen

We hebben een lijst opgesteld met veelgestelde vragen rondom de coronamaatregelen.
Staat je vraag er niet bij dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier.

 

Hoeveel spelers zijn er maximaal toegestaan in de casino’s?
Dit verschilt per casino. Het maximumaantal spelers is afhankelijk van de grootte van het casino. Bij de entree van de casino’s wordt gecommuniceerd of er nog plek is.

 

Hoe weet ik vooraf of er nog plek is in het casino?
Om er zeker van te zijn dat er nog plek is in het casino kun je vooraf telefonisch reserveren. 
Vanaf woensdag 1 juli, als de casino’s weer geopend zijn, kun je direct telefonisch bij je favoriete casino reserveren.

 

Wat gebeurt er met mijn gegevens die ik achterlaat bij het casino?
Omdat het bron- en contactonderzoek verplicht is, moeten wij jouw gegevens 14 dagen bewaren. Deze worden voor geen andere doeleinden gebruikt en niet met derden gedeeld, tenzij er een bron- en contactonderzoek gedaan wordt door de GGD.

 

Met welke klachten mag ik niet naar het casino?
Als je last hebt van gezondheidsklachten die behoren tot de symptomen van het coronavirus. Dit zijn neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (lichte) hoest, verhoging (tot 38 C°).

 

Mijn partner is verkouden. Mag ik alsnog naar het casino komen?
Als iemand uit je huishouden verkouden is, mag je nog naar het casino komen mits je zelf geen klachten hebt die wijzen op het coronavirus (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (lichte) hoest, verhoging (tot 38 C°)). Daarnaast mag je niet komen als iemand uit hetzelfde huishouden koorts heeft (vanaf 38 C°). Bij twijfel over je gezondheid wordt de toegang geweigerd of ontzegd.

 

Ik val onder de risicogroep. Mag ik dan alsnog jullie casino bezoeken?
Wij volgen de richtlijnen van de rijksoverheid, het RIVM en de GGD. Hoewel het toegestaan is om naar ons casino te komen zonder gezondheidsklachten of symptomen, raden wij het voor jouw eigen gezondheid niet aan om ons casino te bezoeken als je tot de risicogroep behoort. Dit is echter jouw eigen verantwoordelijkheid.

 

Wat gebeurt er als iemand in het casino ziek wordt?
Wanneer een speler (of medewerker) ziek wordt in het casino of voor de entree, ontzeggen we de toegang. Ook bij twijfel over de gezondheidsklachten wordt de toegang geweigerd. Onze medewerkers mogen uitsluitend werken als ze geen klachten hebben.

 

Wat gebeurt er als ik of iemand anders in het casino de regels niet naleeft?
Bij het niet opvolgen van onze regels volgt er eerst een waarschuwing. Als de aanwijzingen en regels vervolgens nog niet worden nageleefd, kan de toegang tot het casino worden ontzegd. Spelers die de regels niet naleven, lopen tevens het risico op een tijdelijk toegangsverbod waarmee de toegang voor langere tijd wordt geweigerd.

 

Op welke manieren kan ik mezelf beschermen als ik een casino bezoek?
In de casino’s hebben we op veel plekken desinfectiegels en doekjes geplaatst. We raden aan om je handen regelmatig te desinfecteren. Daarnaast worden alle speelautomaten na gebruik grondig gereinigd en vindt er geen fysiek contact plaats tussen jou en onze medewerkers. Je mag natuurlijk ook zelf een mondkapje meenemen om je extra te beschermen of gebruik maken van de aanwezige beschermingsmiddelen in ons casino (zoals de mondkapjes en handschoenen). Bij de entree wordt verzocht om je mondkapje, indien je deze draagt, kort af te zetten in verband met de toegangscontrole. Daarna ben je ook met mondkapje welkom!

 

Hoe zit het met de finale-avond van de Super 7 Jackpot?
De finale-avonden van de Super 7 Jackpot zijn tot nader order uitgesteld. De tickets die in april gewonnen zijn, blijven geldig. Bij iedere gewonnen jackpot worden nog steeds tickets uitgegeven. Bewaar je Fair Play Card (en daarmee al je gewonnen tickets) dus goed en neem deze mee als je ons casino bezoekt. Bij iedere gewonnen jackpot ontvang je nog steeds een gouden of zilveren Super 7 Ticket. Het is echter nog niet bekend wanneer de volgende finale-avond plaatsvindt. Zodra we hier meer over weten, communiceren we dit via onze website en social media-kanalen.

 

Hoe zit het met de finale-avond van de BBKO/XBSD-actie?
De finale-avond van de Big Booster Knockout en Xtra Bonus Showdown is tot nader order uitgesteld. Het is nog onbekend wanneer deze kan plaatsvinden. De gewonnen tickets blijven gewoon geldig. Bewaar je Fair Play Card (en daarmee al je gewonnen tickets) dus goed! Zodra een nieuwe datum bekend is, communiceren we dit via onze website en social mediakanalen.

 

Worden er nog acties/events georganiseerd?
Voor alsnog zijn onze landelijke en lokale acties tot nader order uitgesteld. Een van de overheidsmaatregelen is namelijk dat groepsvorming en het organiseren van evenementen niet is toegestaan. Onze acties leiden mogelijk tot grotere aantallen spelers waardoor het vrijwel onmogelijk is om de 1.5 meter afstand in het casino te waarborgen. Zodra de maatregelen veranderen en het weer mogelijk is om deze acties te organiseren, communiceren wij dit via onze website en social media. Blijf deze goed in de gaten houden!

 

Kan ik nog nieuwe tickets winnen voor toekomstige acties?
Hoewel onze grote, landelijke acties zijn uitgesteld, loopt de Super 7 Jackpot door. Alleen voor deze actie ontvang je (op veilige afstand) bij iedere gewonnen jackpot een digitaal ticket die gekoppeld wordt aan je Fair Play Card. Het is echter nog onbekend wanneer en op welke manier de eerstvolgende finale-avond plaats zal vinden. Dit is uiteraard altijd conform de richtlijnen van de overheid. Zodra er meer duidelijkheid is over een datum, laten we dit weten via onze website en social media.

 

Er ligt geen casino in mijn regio. Mag ik alsnog een casino verder weg bezoeken?
We verzoeken onze spelers om het dichtstbijzijnde casino te bezoeken. Ook vragen we je om met eigen vervoer te reizen en het openbaar vervoer zoveel mogelijk te vermijden.

 

Waar kan ik terecht voor vragen over de maatregelen?
Voor vragen over de getroffen maatregelen en richtlijnen in het casino kun je terecht bij een van onze medewerkers. Zij staan je vanaf een veilige afstand graag te woord. Je mag natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met een casino. Het telefoonnummer van de verschillende vestigingen vind je op de pagina ‘Casino’s’.

 

Waarom is het verplicht om zittend te spelen?
De stoelen in onze casino’s geven een goed beeld van het aantal spelers dat er in het casino is. Door zittend te spelen, kunnen we de 1.5 meter afstand waarborgen en creëren we een veilige omgeving voor jou en onze medewerkers.

 

Zijn preventiegesprekken tijdens de coronamaatregelen nog steeds mogelijk?
Ook tijdens de coronamaatregelen zorgen we ervoor dat spelers op een bewuste en veilige manier kunnen spelen. Onze zorgplicht gaat gewoon door en ook hierin nemen we extra maatregelen om de gezondheid van speler en medewerker te beschermen. Zo vinden interventiegesprekken plaats op 1.5 meter afstand of indien mogelijk en gewenst telefonisch. Als de 1.5 meter afstand niet mogelijk is, vindt het gesprek plaats met plexiglas schermen tussen speler en medewerker. Ook kan er doorverwezen worden naar externe hulporganisaties. Deze organisaties zijn in deze tijd ook telefonisch beschikbaar om dergelijke gesprekken te voeren en hulp te bieden.