Selecteer jouw casino door middel van onderstaande keuzelijst
Background

FAQ – Coronamaatregelen

Onderstaande vragen zijn opgesteld naar aanleiding van de coronacrisis en tijdelijke sluiting van onze casino's.

Staat je vraag er niet bij dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier.

 

Hoe zit het met de landelijke €100.000 Bankrun actie?
De €100.000 Bankrun-actie werd in verband met de sluiting van onze casino's op 4 november tijdelijk on hold gezet. Vanaf donderdag 19 november loopt de actie weer verder. De reeds bemachtigde kluisvakjes blijven gekoppeld aan je Fair Play Card. De actieperiode is verlengd tot 17 december. 

Hoe zit het met de finale-avond van de Super 7 Jackpot?
De finale-avond van 7 november van de Super 7 Jackpot kon niet doorgaan in verband met de tijdelijke sluiting van onze casino's op 4 november. De gewonnen tickets zijn gewoon geldig gebleven! Op 7 december vindt de finale-avond plaats van onze Super 7 Jackpot December Special: de finale waarbij de jackpots zeker vallen! We trekken namelijk door tot we een winnaar hebben. Kijk voor meer informatie over de actie en de actievoorwaarden op onze pagina Jackpot-acties.     

Hoe weet ik vooraf of er nog plek is in het casino?
Om er zeker van te zijn dat er nog plek is in het casino kun je vooraf telefonisch informeren over de drukte en eventueel een plekje reserveren.

Moet ik voordat ik het casino bezoek een plek reserveren?
Het is niet verplicht om vooraf te reserveren, met uitzondering van Fair Play Casino Rotterdam. Reserveren kan zowel bij de entree als telefonisch.

Wat gebeurt er met mijn gegevens die ik achterlaat bij het casino?
Omdat het bron- en contactonderzoek in Fair Play Casino Rotterdam verplicht is, moeten wij jouw gegevens 14 dagen bewaren. Deze worden voor geen andere doeleinden gebruikt en niet met derden gedeeld, tenzij er een bron- en contactonderzoek gedaan wordt door de GGD.

Met welke klachten mag ik niet naar het casino?
Als je last hebt van gezondheidsklachten die behoren tot de symptomen van het coronavirus. Dit zijn neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (lichte) hoest, verhoging (tot 38 C°). Daarnaast mag je niet komen als iemand uit hetzelfde huishouden koorts heeft (vanaf 38 C°). Bij twijfel over je gezondheid wordt de toegang geweigerd of ontzegd.

Ik val onder de risicogroep. Mag ik dan alsnog jullie casino bezoeken?
Wij volgen de richtlijnen van de rijksoverheid, het RIVM en de GGD. Hoewel het toegestaan is om naar ons casino te komen zonder gezondheidsklachten of symptomen, raden wij het voor jouw eigen gezondheid niet aan om ons casino te bezoeken als je tot de risicogroep behoort. Dit is echter jouw eigen verantwoordelijkheid.

Wat gebeurt er als iemand in het casino ziek wordt?
Wanneer een speler (of medewerker) ziek wordt in het casino of voor de entree, ontzeggen we de toegang. Ook bij twijfel over de gezondheidsklachten wordt de toegang geweigerd. Onze medewerkers mogen uitsluitend werken als ze geen klachten hebben.

Wat gebeurt er als ik of iemand anders in het casino de regels niet naleeft?
Bij het niet opvolgen van onze regels volgt er eerst een waarschuwing. Als de aanwijzingen en regels vervolgens nog niet worden nageleefd, kan de toegang tot het casino worden ontzegd. Spelers die de regels niet naleven, lopen tevens het risico op een tijdelijk toegangsverbod waarmee de toegang voor langere tijd wordt geweigerd.

Op welke manieren kan ik mezelf beschermen als ik een casino bezoek?
In de casino’s hebben we op veel plekken desinfectiegels en doekjes geplaatst. We raden aan om je handen regelmatig te desinfecteren. Daarnaast worden alle speelautomaten na gebruik grondig gereinigd en vindt er geen fysiek contact plaats tussen jou en onze medewerkers. Je mag natuurlijk ook zelf een mondkapje meenemen om je extra te beschermen of gebruik maken van de aanwezige beschermingsmiddelen in ons casino (zoals de mondkapjes en handschoenen). Bij de entree wordt verzocht om je mondkapje, indien je deze draagt, kort af te zetten in verband met de toegangscontrole. Daarna ben je ook met mondkapje welkom!

Is het dragen van een mondkapje verplicht?
De overheid heeft besloten dat er per 1-12-2020 een mondkapjesplicht gaat gelden in alle publieke binnenruimtes. Zo ook in onze casino's. Je dient bij binnenkomst een mondkapje te dragen. Zodra je gaat zitten, mag je jouw mondkapje weer afdoen. Loop je bijvoorbeeld naar het toilet, dan zet je het mondkapje weer op. Heb je geen mondkapje bij je? Geen nood, dan krijg je er een van ons bij binnenkomst. Onze medewerkers dragen uiteraard ook een mondkapje.

Waar kan ik terecht voor vragen over de maatregelen?
Voor vragen over de getroffen maatregelen en richtlijnen in het casino kun je terecht bij een van onze medewerkers. Zij staan je vanaf een veilige afstand graag te woord. Je mag natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met een casino. Het telefoonnummer van de verschillende vestigingen vind je op de pagina ‘Casino’s’.

Waarom is het verplicht om zittend te spelen?
De stoelen in onze casino’s geven een goed beeld van het aantal spelers dat er in het casino is. Door zittend te spelen, kunnen we de 1.5 meter afstand waarborgen en creëren we een veilige omgeving voor jou en onze medewerkers.

Zijn preventiegesprekken tijdens de coronamaatregelen nog steeds mogelijk?
Ook tijdens de coronamaatregelen zorgen we ervoor dat spelers op een bewuste en veilige manier kunnen spelen. Onze zorgplicht gaat gewoon door en ook hierin nemen we extra maatregelen om de gezondheid van speler en medewerker te beschermen. Zo vinden interventiegesprekken plaats op 1.5 meter afstand of indien mogelijk en gewenst telefonisch. Als de 1.5 meter afstand niet mogelijk is, vindt het gesprek plaats met plexiglas schermen tussen speler en medewerker. Ook kan er doorverwezen worden naar externe hulporganisaties. Deze organisaties zijn in deze tijd ook telefonisch beschikbaar om dergelijke gesprekken te voeren en hulp te bieden.