Selecteer jouw casino door middel van onderstaande keuzelijst
Background

FAQ – Coronamaatregelen

Onderstaande vragen zijn opgesteld naar aanleiding van de coronacrisis en tijdelijke sluiting van onze casino's.

Staat je vraag er niet bij dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier.

Wanneer gaan de casino’s weer open?
Naar aanleiding van de persconferentie van 28 mei 2021 zijn onze casino’s weer geopend vanaf zaterdag 5 juni.

Hoe zit het met de finale van de landelijke €100.000 BANKRUN-actie?

De finale-avond van onze € 100.000 Bankrun vindt plaats op 1 juli 2021. De actieperiode werd op 13 december 2020 afgesloten. Er worden nu geen kluizen meer uitgegeven. Wel zijn alle reeds bemachtigde kluisvakjes geldig gebleven. Kijk hier voor meer informatie over de finale-avond.

Hoe zit het met de landelijke Super 7 Jackpot?

De actie is op 5 juni weer hervat. In verband met de tijdelijke sluiting vindt de eerstvolgende finale-avond plaats op 7 juli. Alle bemachtigde tickets vanaf 8 december zijn geldig gebleven. Kijk hier voor meer informatie.

Hoeveel spelers zijn er maximaal toegestaan in de casino’s?

Dit verschilt per casino. Het maximumaantal spelers is onder andere afhankelijk van de grootte van het casino.

Hoe weet ik vooraf of er nog plek is in het casino?

Om er zeker van te zijn dat er nog plek is in het casino kun je vooraf telefonisch informeren over de drukte en eventueel alvast een plek te reserveren. Reserveren kan echter ook bij de entree.

Moet ik voordat ik het casino bezoek een plek reserveren?

Ja, maar dit kan zowel vooraf telefonisch als bij de entree. Als er geen plek meer is, kun je jouw telefoonnummer achterlaten zodat onze medewerkers contact kunnen opnemen wanneer er een plekje vrij is.

Wat gebeurt er met mijn gegevens die ik achterlaat bij het casino?

Omdat het bron- en contactonderzoek verplicht is, moeten wij jouw gegevens 14 dagen bewaren. Deze worden voor geen andere doeleinden gebruikt en niet met derden gedeeld, tenzij er een bron- en contactonderzoek gedaan wordt door de GGD.

Met welke klachten mag ik niet naar het casino?

Als je last hebt van gezondheidsklachten die behoren tot de symptomen van het coronavirus. Dit zijn neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (lichte) hoest, verhoging (tot 38 C°). Daarnaast mag je niet komen als iemand uit hetzelfde huishouden koorts heeft (vanaf 38 C°). Bij twijfel over je gezondheid wordt de toegang geweigerd of ontzegd.

Ik val onder de risicogroep. Mag ik dan alsnog jullie casino bezoeken?

Wij volgen de richtlijnen van de rijksoverheid, het RIVM en de GGD. Hoewel het toegestaan is om naar ons casino te komen zonder gezondheidsklachten of symptomen, raden wij het voor jouw eigen gezondheid niet aan om ons casino te bezoeken als je tot de risicogroep behoort. Dit is echter jouw eigen verantwoordelijkheid.

Wat gebeurt er als iemand in het casino ziek wordt?

Wanneer een speler (of medewerker) ziek wordt in het casino of voor de entree, ontzeggen we de toegang. Ook bij twijfel over de gezondheidsklachten wordt de toegang geweigerd. Onze medewerkers mogen uitsluitend werken als ze geen klachten hebben.

Wat gebeurt er als ik of iemand anders in het casino de regels niet naleeft?

Bij het niet opvolgen van onze regels volgt er eerst een waarschuwing. Als de aanwijzingen en regels vervolgens nog niet worden nageleefd, kan de toegang tot het casino worden ontzegd. Spelers die de regels niet naleven, lopen tevens het risico op een tijdelijk toegangsverbod waarmee de toegang voor langere tijd wordt geweigerd.

Op welke manieren kan ik mezelf beschermen als ik een casino bezoek?

In de casino’s hebben we op veel plekken desinfectiegels en doekjes geplaatst. We raden aan om je handen regelmatig te desinfecteren. Daarnaast worden alle speelautomaten na gebruik grondig gereinigd en vindt er geen fysiek contact plaats tussen jou en onze medewerkers.

Is het dragen van een mondkapje verplicht?

Vanaf 1 december geldt er een monkapjesplicht in alle publieke binnenruimtes. Zo ook in onze casino's. Als je ons casino bezoekt, dien je bij binnenkomst een mondkapje te dragen. Zodra je gaat zitten, mag je deze afdoen. Wanneer je opstaat of gaat rondlopen, dient het mondkapje weer opgezet te worden.

Waar kan ik terecht voor vragen over de maatregelen?

Voor vragen over de getroffen maatregelen en richtlijnen in het casino kun je terecht bij een van onze medewerkers. Zij staan je vanaf een veilige afstand graag te woord. Je mag natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met een casino. Het telefoonnummer van de verschillende vestigingen vind je op de pagina ‘Casino’s’.

Waarom is het verplicht om zittend te spelen?

De stoelen in onze casino’s geven een goed beeld van het aantal spelers dat er in het casino is. Door zittend (of staand bij een automaat) te spelen, kunnen we de 1.5 meter afstand waarborgen en creëren we een veilige omgeving voor jou en onze medewerkers.

Zijn preventiegesprekken tijdens de coronamaatregelen nog steeds mogelijk?

Ook tijdens de coronamaatregelen zorgen we ervoor dat spelers op een bewuste en veilige manier kunnen spelen. Onze zorgplicht gaat gewoon door en ook hierin nemen we extra maatregelen om de gezondheid van speler en medewerker te beschermen. Zo vinden interventiegesprekken plaats op 1.5 meter afstand of indien mogelijk en gewenst telefonisch. Als de 1.5 meter afstand niet mogelijk is, vindt het gesprek plaats met plexiglas schermen tussen speler en medewerker. Ook kan er doorverwezen worden naar externe hulporganisaties. Deze organisaties zijn in deze tijd ook telefonisch beschikbaar om dergelijke gesprekken te voeren en hulp te bieden.